Praktijk

In de praktijk werk ik, Tanja, vijf dagen en twee avonden in de week. In 2000 ben ik hier heel voorzichtig naast mijn baan in het onderwijs mee gestart, maar al snel werd de praktijk zo goed bezocht, dat ik met enige pijn in mijn hart toch het onderwijs vaarwel heb gezegd.

Door in het land workshops te verzorgen en goede mond-tot-mondreclame, komen de cliënten van heinde en ver naar de praktijk in Amsterdam, waar gelukkig nog vrij voor de deur geparkeerd kan worden. De basis voor het werk in mijn praktijk ligt bij de N.E.I. (Neuro Emotionele Integratie) en N.L.P. (Neuro Linguïstisch Programmeren). Het intergenerationele kijken (door de generaties heen kijken wat er gebeurd is door onder andere familieopstellingen / systemisch werk) is voor mij onontbeerlijk. Ik kan gebruik maken van de spiertest (kinesiologie) en de biosensor om mogelijke blokkades in het onderbewuste, die verband houden met de vraagstelling van de cliënt, op te sporen. Veelal zullen de coachsessies gaan om inzicht, herkennen, erkennen, accepteren en daarna loslaten (of teruggeven) van negatieve emoties, belemmerende overtuigingen en niet langer voor je werkende patronen.

praktijk
praktijk

Een enkele keer geef ik een ondersteunende affirmatie mee “als huiswerk” om het thema waaraan gewerkt is volledig te kunnen herprogrammeren. Ook energetische korrels of druppels (bloesemtherapie) kunnen indien nodig ingezet worden. Zie het maar zo, met de sessie is het onkruid boven de grond aangepakt en de ondersteunende middelen zorgen dat de wortels onder de grond die met dit thema te maken hebben ook verdwijnen, zodat niet enkele weken later nieuwe scheuten alsnog boven de grond komen.

Onderwerpen waar ik veel met cliënten aan werk, zijn: * niet lekker in je vel zitten * rouwverwerking * angst- en paniekaanvallen * burn out (vooral bij jonge mensen) * depressies * last van stress en spanning * faalangst en examenvrees * innerlijke onrust van bekende of onbekende oorsprong * gepest worden of gepest zijn * slachtoffer zijn.

Ongeveer 30% van de cliënten in de praktijk zijn kinderen (zo komt mijn oude onderwijservaring  toch weer tot zijn recht). In de loop van de jaren heeft de ervaring mij geleerd dat (gedrags)verandering bij kinderen of het aanpakken van problemen waar kinderen mee te maken krijgen, eigenlijk niet mogelijk is als je niet ook minstens 1 sessie met de ouder(s) kan doen. Gelukkig worden steeds meer ouders zich daar bewust van en zijn ze zonder meer bereid te kijken wat zij kunnen en mogen doen rond de thematiek van hun kind(eren).

Veel mensen kiezen er voor om na het beëindigen van hun coachtraject (dat gemiddeld uit 3 sessies zal bestaan) 1 à 2 keer per jaar terug te komen voor een “onderhoudsbeurtje”. Laatst omschreef een cliënt het heel mooi: “Je gaat toch ook niet alleen naar de tandarts als je pijn hebt of rottende kiezen.”

Regelmatig een check-up van een uurtje zorgt ervoor dat de symbolische rugzak niet te vol wordt.

Ben jij ook geïnteresseerd in een sessie / coachgesprek dan kan je telefonisch een afspraak maken op 020-6198774 of mailen naar nei.zeilmaker@planet.nl. De wachttijd bedraagt meestal 4 tot 6 weken. Voor crises of noodsituaties reserveer ik altijd ruimte in de agenda.

Steeds meer werkgevers zijn bereid een aantal sessies voor hun werknemers te vergoeden. Een werknemer die lekker in zijn vel zit, in zijn of haar kracht staat, is productiever en minder vaak ziek! Voor het bedrijfsleven gelden andere tarieven dan voor particulieren.

praktijk